{Vad skiljer 5:2 från andra dieter för viktminskning och hälsoförbättring?|På vilket sätt kan 5:2-dieten hjälpa dig till viktminskning samt bättre hälsa?|Få en bättre hälsa och gå ner i vikt med

Är du en människa som provat flera dieter tack vare alla råd och tips som förmedlas vi media? Oj vad mycket kålsoppa vi ätit, så många kaloritabeller vi tagit oss igenom och vilka mängder kilon vi har gått ner… för att sedan lägga på oss igen så fort dieten är över.

Alla dessa strikta dieter, de är ju inte gjorda för att vara för evigt. Vi kan inte leva på juicefasta hela tiden och när man väl börjar lätta på de strikta dietreglerna är det så lätt att trilla åter i gamla mönster och den nya slanka kroppen vi är så stolta över att ha kämpat till oss är plötsligt som bortblåst.

Det är här vi kommer till 5:2-dietens kraft. Med 5:2 behöver du inte försaka allt det du älskar, alla godsaker du suktar efter och favoriträtterna din familj vill ha på middagsbordet. Endast två dagar i veckan behöver du följa kaloritabellerna och tacka nej till extravaganser. För oss karaktärssvaga som ej kan motstå frestelsen av en kaka till kaffet är 5:2 -dieten en diet som faktiskt kan fungera i längden.

Istället för att kräva att du håller dig till ett snävt sortiment av alternativ i köket under en begränsad period låter 5:2 dig finna dina egna lösningar. Du får plats att själv hitta dina nya favoritrecept och samtidigt som du ges ny inspiration och nya matupplevelser kan du fortsätta laga dina paradrätter och njuta av dem utan att uppleva att du fuskar.

Dina gamla vanor blir snart utkonkurrerade av de nya rafflande recepten och 5:2-dietens verkliga styrka visar sig, nämligen att på ett lekfullt samt tillåtande vis ge dig ett nytt förhållningssätt till mat som kan bli en utdragen historia.